Dub/13

17

Online finance mění pracovní trh: odborníci odcházejí z bank do online sektoru

Portál Chytrý Honza se stále častěji stává novým působištěm zaměstnanců z offline sektoru. Jen za poslední měsíc ve svých řadách přivítal pět dosavadních zaměstnanců bank, pojišťoven a finančně-poradenských firem, které operují převážně na offline finančním trhu. Do konce roku plánuje Chytrý Honza přijmout přibližně dvacet dalších odborníků, kteří doposud působí v tradičních finančních ústavech. U Chytrého Honzy obsazují pozice specialistů pro online zákazníky.

Co láká zaměstnance „kamenných“ bank, pojišťoven či finanční poradce pracující na živnostenský list k tomu, aby opustili svého dosavadního zaměstnavatele nebo zastřešující organizaci a vydali se vstříc online sektoru? Je to především vzrůstající objem finančních transakcí na internetu. S ním se postupně na internet přesouvá stále víc práce, a tedy i pracovních sil. Příkladem může být radikální snížení počtu zaměstnanců České spořitelny (ČS nedávno oznámila plánované propuštění 600 zaměstnanců) v rámci úsporných opatření.

Do „onlinu“ obecně míří lidé, kteří mají pozitivní vztah k moderním technologiím, chtějí nejednotvárnou práci a cítí se dobře v mladém kolektivu. V souvislosti s tím, jak v offline sektoru ubývá zákazníků, ubývá odborníkům prostor pro práci s lidmi. Větší možnost komunikace se zákazníky je tak jedním z největších důvodů, proč pracovníci tradičních finančních ústavů stále častěji volí online sektor. U Chytrého Honzy například hypoteční specialista vyřídí oproti klasické bance pětkrát až desetkrát více objednávek denně. To s sebou zároveň přináší i větší motivaci a uspokojení z práce.

Chytrý Honza jako lídr v segmentu online finančních služeb je reprezentativním příkladem proměn, kterými finanční trh aktuálně prochází v oblasti pracovních sil.



No tags


«

»