GDPR ovlivní i práci poradců s jejich klienty

GDPR upravuje především práci s citlivými údaji a lidem dává větší právo o těchto informacích rozhodovat. To vše se dotýká i práce finančních s jejich klienty.

GDPR poradci

K použití osobních údajů k marketingovým potřebám poradce musí klient dát výslovný souhlas.

Právo na výmaz

GDPR – alias ochrana osobních údajů, je nařízení Evropské unie platné už od konce letošního května. Jednou z novinek, kterou GDPR zavádí, je takzvané právo na výmaz. Jinak řečeno: pokud se klient ozve s tím, že už nechce být ve vaší databázi, budete jeho údaje muset vymazat. Nazvat bychom to mohli i jako “právo být zapomenut”. Současně ale také platí, že finanční poradce o svých klientech a schůzkách informace sbírat musí, chce to po něm totiž Česká národní banka.

 

Co databáze kontaktů?

I sběru kontaktů se nové nařízení výrazně dotýká. Upravuje totiž možnost, jak potenciální klienty oslovovat například e-mailem. K použití osobních údajů k marketingovým potřebám musí totiž dát člověk souhlas – výslovný. A stejně to funguje i při oslovování lidí po telefonu.

 

Finanční poradce jako správce údajů

Z finančního poradenství se navíc stává i jakési správcovství. Poradce totiž vstupuje do komunikace s klientem coby správce dat. Zodpovídá za správné a bezpečné uložení dat, která mu klient vědomě poskytl.