Seznamte se s Chytrým Honzou, díl druhý: Jiří Paták

Jiří je jeden ze zakladatelů portálu honzovahypoteka.cz, projektu, ze kterého se vyklubal Chytrý Honza. Ten se v roce 2014 po úspěšné akvizici rozrostl o síť finančních poradců Bonnet a vytvořil tak Finanční skupinu Chytrý Honza.

Je to diplomat a byznysmen, který se v oblasti financí pohybuje od roku 2003.

V rámci série článků, ve kterých vám postupně představíme, jak Chytrý Honza funguje, jsme pochopitelně nemohli začít nikým jiným!

Rozhodli jsme se, že nejlépe se Jiří představí sám, zeptali se ho na 3 otázky a dostali 3 odpovědi.

3 otázky, 3 odpovědi

Dokázal sis v roce 2008 při zakládání Honzovy hypotéky představit, že se celý projekt posune tam, kde je dnes?

Kéž bych mohl říct, že ano 🙂 Pravdou je, že jsme měli jasnou myšlenku, co chceme na trhu financí dokázat, ale jen mlhavou představu, kudy se náš business bude ubírat. Ale o tom start-upy jsou. Chce to mít dobrý nápad, spoustu energie a hlavně vydržet. A to, že nevíte, jak přesně váš business bude vypadat za rok nebo za pět, pak vůbec nehraje roli.

Jedním z tvých nejvýraznějších počinů posledních měsíců je dotažení akvizice broker poolu Bonnet a vytvoření finanční skupiny Chytrý Honza. Jaké má zatím tohle spojení výsledky?

Připojením Bonnetu se kruh uzavřel a my jsme tak aktuálně na trhu jediní, kteří dokáží zákazníka konzistentně obsloužit na webu, po telefonu a s pomocí specialisty v terénu. V tomto ohledu byla akvizice jednoznačným úspěchem. Ale radost nám dělají i obchodní výsledky. Klienti čím dál více využívají k nákupu finančních produktů internet, což nám velice nahrává. Zároveň jsme úspešní v náboru nových specialistů v oblasti hypoték, pojištení i investic. To beru jako potvrzení, že našemu progresivnímu modelu trh rozumí.

Chytrý Honza se stále posouvá vpřed. Kde jej vidíš za 5 let?

Vidím několik trendů, které Honzu v dalších letech ovlivní. Typický český zákazník rychle mění své chování ve vztahu k financím. Bere je čím dál méně jako službu a stále více jako produkt-komoditu. A jako je již dnes zvyklý kupovat letenky, televize nebo ubytování online, tak bude za 5 let běžné, že si většinu finančních potřeb obstará také přes internet. Druhým trendem bude profesionalizace služeb na straně zprostředkovatelů. Z trhu postupně vymizí všichni ti, kteří staví svůj business model na zneužívání nevědomosti klientů a prodeji předražených produktů. A to je dobře.