Seznamte se s Chytrým Honzou, díl pátý: Oskar Baschiera

V rámci seriálu Seznamte se s Chytrým Honzou jsme vám už představili naši finanční skupinu jako takovou, vyzpovídali jsme zakladatele a CEO Jiřího Patáka a ukázali jsme vám, jakou cestou se dostanete od první návštěvy webu ke sjednanému finančnímu produktu.

Je čas posunout se o krok dál a seznámit vás s dalším klíčovým členem našeho týmu, sales directorem Oskarem Baschierou.
Pojďme na to!

Oskar je součástí Honzova týmu od počátku roku 2014 a v pozici obchodního ředitele se stará o aktivity související s prodejními kanály. Podle vlastních slov ho na práci v Chytrém Honzovi baví to, že je vždy o krok před ostatními. Což ostatně zjistíte i z jeho odpovědí, stejně jako Jiřího jsme se totiž Oskara zeptali na 3 otázky… a získali 3 zajímavé odpovědi.

Oskar Baschiera

3 otázky Chytrého Honzy, 3 odpovědi Oskara Baschiery

Q: Do Chytrého Honzy jsi přišel před více než rokem jako zkušený člověk. Jaká byla tvoje cesta k nám?

A: Když se nad tím zamyslím, tak moje cesta vlastně začala jednu sobotu v říjnu roku 2000, kdy jsem se díky firemní rotaci přestěhoval ze Slovenska do Prahy. Nejdříve jsem pracoval pro manažerskou univerzitu, která nabízela MBA studium. Po zhruba dvou letech jsem se jako “Oskar” připojil k T-Mobile, což způsobovalo v práci spoustu komických situací. V T-Mobile jsem nakonec zůstal devět let a kromě customer service nejdelší čas strávil na business salesu u řízení akvizičních i retenčních obchodníků a později na residentním salesu to byli externí partneři a telesales. Po telekomunikacích jsem sbíral zkušenosti v bankovním sektoru jako Oblastní ředitel, kde jsem zkusil klasickou retailovou distribuci pro tzv. mass market v největší bance u nás.

Q: Máš na starosti všechny složky obchodního oddělení – online i offline. Jak se to dá v jednom člověku zvládat? Online a offline jsou přece dva naprosto odlišné světy.

A: V jednom člověku se to zvládat určitě nedá a nemám ani ambici vše rozhodovat sám a znát vše do posledního detailu. Naopak zodpovědnost leží na celém týmu lidí… Je tedy potřeba být obklopen zkušenými a motivovanými kolegy a kolegyněmi, kteří jsou hladoví po úspěchu, loajální k firmě, srší nápady a nebojí se vyhrnout si rukavy a přidat ruku ke společnému dílu. Měl jsem štěstí, že jsem v týmu Finanční skupiny Chytrý Honza takové spolupracovníky našel. Kromě profesních znalostí mají i velkou míru sebereflexe, takže osobní neúspěch či chybný krok nás každého posouvá vpřed, protože nás učí novým zkušenostem. Je jedno, jestli se jedná o online nebo offline, za vším je potřeba hledat úsilí živého člověka.

Q: Byl jsi u vzniku Finanční skupiny Chytrý Honza, tedy u spojení chytryhonza.cz a Bonnetu. Jaký vidíš největší přínos tohoto spojení?

A: I když předpokládáme, že do budoucna bude mít klient potřebu řešit nákup finančních produktů online ve větším počtu, než je tomu dnes, tak jsem si jistý, že u některých finančních produktů bude vyznamný podíl klientů stále potřebovat poradit a rád využije služeb kvalifikovaného člověka na telefonu, který ho s informacemi seznámí a provede nabídkou, případně na základě odsouhlasení předá do péče finačního specialisty (poradce) k osobnímu jednání. Z toho je zřejmé, že nejvyším přínosem je mít k dispozici připravené všechny kanály pro obsluhu klienta, abychom dokázali vyřídit každý konkrétní požadavek a ne jen některé. Chytrý Honza měl vždy kompetenci v online financích, Bonnet naproti tomu v klasickém poradenském offline odvětví. Spojení výrazně zefektivnilo obě části a přináší nové možnosti v rozvoji stávajících i nových prodejních kanálů. Z tohoto důvodu připravujeme na rok 2015 jednu velkou novinku. Zatím nebudu prozrazovat detaily, ale můžu vás ujistit, že Honza bude zase o něco chytřejší a – to především – blíž těm, kteří jej potřebují.