Lis/17

30

Honza pátrá po online markeťákovi/markeťačce

Online marketing a SEOJsme Honza. Chytrý Honza. A baví nás tvořit originální a zároveň výkonný marketing na trhu, který potřebuje svěží nápady jako sůl. Měníme totiž svět osobních financí… a přetváříme ho do moderního online prostředí, které baví nás i klienty. Budeme rádi, když nám s tím pomůžeš.

Co bude tvůj denní chleba?

  • SEO analýza
    • Průběžné hodnocení naší webové stránky v rámci SEO, případné navrhnutí optimálního postupu řqešení při zjištění chyb.
    • Návrh optimální strategie pro zviditelnění stránek.
    • Komunikace/konzultace s externím SEO specialistou.
    • Na základě doporučení SEO specialisty implementovat změny onpage i offpage faktorů.
  • Plánovat výkonnostní i nevýkonnostní (brandové) online kampaně dle předem stanoveného marketingového plánu – media planning, uzavírání spoluprací, nasazování kampaní, komunikace, reporting, budgeting, optimalizace již nasazených kampaní a podobné fajn úkoly.
  • Podílení se na optimalizaci PPC kampaní – komunikace s externími PPC specialisty ohledně nastavení a optimalizaci kampaní, budgeting, reporty.
  • Navazování spoluprací určených pro linkbuilding.
  • Navazování Affiliate spoluprácí.
  • Pravidelný pokec a spolupráce s kolegy v rámci marketingového týmu, IT či externisty.

Co bys měl/a mít v rukávu ?

  • Odborná znalost SEO: onpage i offpage faktorů, Adwords a Sklik, pravidel pro linkbuilding, atd.
  • Zkušenosti s online marketingem na pokročilé úrovni (minimálně 3 roky na obdobné pozici).
  • Analytické myšlení a perfektní znalost měřících a reportovacích systémů (Google analytics).
  • Nadšení pro online marketing, všeobecný přehled o on-line marketingu a sledování trendů v oboru (SEO, RTB, Affiliate, e‑mail marketing, sociální sítě).
  • Samostatnost a proaktivní řešení v rámci svěřené agendy.

Co ti nabízíme?

Práci pro společnost, která má jen ty nejvyšší ambice a umí je i realizovat. 😉 Fajn tým spolupracovníků a útulné prostředí kanceláří na Kavčích horách. Dostaneš také maximální prostor pro seberealizaci a samozřejmě férovou odměnu za tvou práci.  

Kontakt:

Miroslava Vapenikova

miroslava.vapenikova@chytryhonza.cz

Žádné štítky

Lis/17

10

Spolupráce s Karolínou Plíškovou přinesla téměř 180 000 Kč nemocným dětem

Díky esům na US Open darovala Karolína Plíšková společně s Chytrým Honzou 180 000 korun Fakultní nemocnici v Motole. Karolína Plíšková nasázela svým soupeřkám během pěti zápasu na US Open 33 es. Díky tomu, společně s Chytrým Honzou, 8. listopadu prostřednictvím Nadačního fondu Karolíny Plíškové věnovala Klinice dětské hematologie a onkologie v pražské Fakultní nemocnici v Motole 6 600 €, tedy přibližně 180 000 korun.
 
Karolína Plíšková a Chytrý HonzaPřestože se Plíšková neprobojovala do semifinále přes domácí tenistku Coco Vandeweghe, v počtu es se umístila celkově druhá. Předběhla ji pouze účastnice finále Madison Keysová, která však měla k dispozici o dva zápasy navíc. Ve světovém žebříčku WTA je nyní Karolína Plíšková čtvrtá.

 
Šek na 6 600 eur pro dětskou onkologii předala Karolína Plíšková společně s výkonným ředitelem Chytrého Honzy Jiřím Patákem po svém návratu z turnaje v Signapuru.
“Během zápasů jsem na ta esa myslela. O to více jsem někdy riskovala při druhém podání,” vzpomíná s úsměvem česká jednička.

Lis/17

6

Co všechno zvyšuje cenu bytů? Budete se divit…

Až 60 000 korun neboli dva průměrné platy v ČR. Taková je dnes běžná cena za jediný metr čtvereční vlastního bydlení. Co všechno se v této sumě skrývá? Nedostatkem bytů, úroky hypoték a přidušenou výstavbou to ani zdaleka nekončí. Nejspíš budete překvapeni, proč za vlastní bydlení platíte tolik.
 
Ceny nemovitostí v ČR od roku 2010 vzrostly o 20 %, v Praze dokonce o 30 %. Česko dokonce drží nelichotivé prvenství v celé Evropské unii – ceny bytů a domů u nás vzrostly o 12,8 %. Pro srovnání: v Polsku a na Slovensku to bylo “pouhých” 3,3 %, respektive 3,8 %.

Za taková čísla nemůže většinou jediný viník. V případě českého realitního trhu je jich hned několik.

 

  • Nedostatek; jen v Praze chybí přes 1000 bytů. A i malé dítě si spočte, že když poptávka převyšuje nabídku, vyjde to většinou dospělého velmi draho. Že stačí chybějící byty postavit? Jistě, ale to komplikuje bod druhý…

 

  • Úřady; výstavba bytového domu od projektu přes všechny stupně územního a stavebního řízení až po kolaudaci dnes trvá sedm až deset let. Není se čemu divit, když na některá stanoviska úředníků lidé i investoři čekají i několik měsíců. Postavit nové byty je jednoduše běh na dlouhou, trnitou a úmornou trať.

 

  • Hypotéky; byť úrokové sazby a smluvní podmínky nejsou takové jako před rokem, stále jsou hypoteční úvěry výhodné. A pokud máte dobrý příjem a nějaké úspory, slušnou hypotéku seženete snadno. Další kupce lákají i tzv. Mobilní hypotéky, které vám úrokovou sazbu zmrazí na rok dopředu. Poptávka tím pádem neklesá.

 

shutterstock_676556116

  • Plánování; řada měst má zastaralé a nekvalitní územní plánování. Někde je snaha jej aktualizovat, to ale znamená nejasné prostředí pro developery, kteří si nemohou být jistí, jak a kde co mohou stavět. Samosprávy v otázce bydlení zaspaly, a to už před mnoha lety.

 

  • Odchod developerů; výše popsaná časová, legislativní i finanční náročnost výstavby odrazuje menší stavební firmy a developerům a ti tak vyklízí pozici “velkým rybám”. Slabá konkurence znamená vyšší ceny.

 

  • Investoři; vlastní bydlení je luxusním zbožím i proto, že je to dobrý a jistý zdroj pravidelného příjmu. Je to zkrátka dobrá investice. A to nejen pro významné firmy či podnikatele. I díky službám jako je Airbnb dnes na bytech vydělávají i běžní občané.

 
 

  • Stěhování; města skýtají lepší možnosti občanské vybavenosti, zdravotnické péče, pracovních nabídek, vzdělání i kultury. Jako taková lákají další a další obyvatele. Poptávka tedy neklesá, nestagnuje, ale roste a růst bude. Stejně jako ceny bytů.

 

Bez ohledu na vysoké ceny se nicméně odborníci stále shodují, že koupíte-li kvalitní nemovitost, byť draho, neprohloupíte. Teď ještě najít tu pravou. I s tím ale umíme pomoci.

· · · · · ·

Říj/17

31

Cenu pokroku Chytrého Honzy za rok 2017 vyhrály Česká spořitelna a pojišťovna Maxima. Cenu publika získala pojišťovna AXA Assistance

Ve třetím ročníku Ceny pokroku, soutěži o nejlepší inovativní produkty v oblastech bankovnictví a pojišťovnictví, zvítězily Česká spořitelna a pojišťovna Maxima. Cenu publika získala pojišťovna AXA Assistance. Výhru v podobě skleněné pokladnice uděluje společnost Chytrý Honza, česká jednička v inovacích na finančním trhu. Slavnostní vyhlášení proběhlo v Café Royal v Praze.

 

„Hlavním účelem soutěže je především motivovat celý finanční sektor k vymýšlení nejrůznějších inovativních řešení. Pro nás je nadčasový přístup k práci jedním z hnacích motorů celého sektoru,“ říká Jiří Paták, výkonný ředitel společnosti Chytrý Honza. „Zároveň jsme velmi rádi, že finanční instituce opět projevily zájem se svými technologickými projekty pochlubit a Ceny pokroku se zúčastnit.”

 

Letošního třetího ročníku Ceny pokroku se zúčastnilo 29 projektů, které přihlásily instituce napříč celým finančním sektorem. Ty do soutěže nominovaly produkt, službu, technické řešení nebo aplikaci, které považují za nejvíce inovativní. Jedinou podmínkou k přihlášení byl vznik inovace v uplynulém období jednoho roku a její funkčnost pro veřejnost v roce 2017.

 

Zástupci vítězných projektů zleva: Jan Slavík (Pojišťovna Maxima), Lukáš Pudil (Česká spořitelna), Lukáš Přikryl (AXA Assistance)

Zástupci vítězných projektů zleva: Jan Slavík (Pojišťovna Maxima), Lukáš Pudil (Česká spořitelna), Lukáš Přikryl (AXA Assistance)

Cenu v kategorii pojišťovnictví získala pojišťovna Maxima za pojištění MaxDoctors, které nabízí nadstandardní léčebnou péči poskytovanou po telefonu nebo prostřednictvím videohovoru. Doktoři mohou klientům vysvětlit obsah lékařských zpráv či konzultovat užívání léků. Konzultanti a lékaři jsou k dispozici 24 hodin denně, o víkendech i svátcích.

 

Cenu v kategorii bankovnictví získala Česká spořitelna za web pujckabezpapiru.cz, který umožňuje získat půjčku během několika minut i neklientům České spořitelny. Celý proces lze projít bez prodlev, samostatně, a to až po čerpání prostředků přímo na účet klienta. K dispozici je online a telefonická podpora.

 

Cenu publika získala pojišťovna AXA Assistance za digitální asistenční kartu Your Pass. Ta slouží k uložení asistenční kartičky k cestovnímu pojištění do smartphonu a obsahuje všechny informace o sjednané pojistce, důležité kontakty a odkazy. Kartičku lze získat naskenování příslušného QR kódu.

 

„Letošního ročníku Ceny pokroku se zúčastnily zajímavé a technologicky vyspělé projekty. Porota měla velmi těžkou práci a my jsme moc rádi, že zvítězila taková inovativní řešení, která mají přínos nejen pro samotný finanční sektor, ale také pro širokou veřejnost,” doplňuje k výsledkům Jiří Paták.

 

K hodnocení jednotlivých projektů přizval Chytrý Honza odbornou porotu složenou ze specialistů na finanční trh, ekonomických novinářů a odborníků na marketing či informační technologie.

· · ·

Říj/17

12

Zonky rozšiřuje spolupráci s Chytrým Honzou

Zonky propojuje komunitu investorů se zákazníky, kteří si chtějí půjčit. Tato online služba díky zájmu klientů nyní rozšiřuje spolupráci s Chytrým Honzou. Dosud Zonky nabízela půjčky na třech Chytrých adresách, kamenných pobočkách Chytrého Honzy. Nově jich přibude dalších sedm. Největší česká platforma pro P2P půjčky tak chce být dostupnější lidem bez internetu a v regionech.
 
“Zonky aktuálně velmi rychle roste, lidé lidem už u nás půjčili více než miliardu korun. Zájem lidí nás těší a chceme vyjít vstříc i těm, kteří nemají přístup k internetu,” říká CEO Zonky Pavel Novák s tím, že Zonky je a vždy bude především online služba.
zebra
Po pilotní spolupráci Zonky a Chytrého Honzy na kamenných pobočkách Chytrých adres v Praze, Plzni a Liberci, která začala v únoru letošního roku, tak nyní budou půjčky od lidí k dispozici také v Příbrami, Sedlčanech, Českých Budějovicích, Chomutově, Teplicích, Turnově a Brně.

 

Služba Zonky nedávno investovala do automatizace schvalovacího procesu, díky tomu dokáže odbavit více žádostí. Zároveň celý proces žádosti o půjčku usnadnil zavedením služby www.rychlyvypis.cz, takže lidé už nemusejí nahrávat výpisy příjmů manuálně.

 

O Zonky

 

Mottem společnosti je, že i půjčování peněz se dá dělat jinak. Bez velkých a nákladných institucí a férověji. P2P služba Zonky je snadná cesta pro všechny chytré lidi, jak získat tu nejvýhodnější půjčku na trhu.
 
Zonky zpřístupňuje půjčky i těm, kteří na ně podle tradičních bankovních pravidel nedosáhnou, ačkoli je dokáží bez problémů splácet (OSVČ apod.). Spolu s lidským přístupem aplikovaným na všechny zájemce o půjčku je Zonky unikátní službou schopnou přinést alternativu k tak běžné věci jakou jsou bankovní půjčky.

Žádné štítky

Říj/17

11

Chytrý Honza hledá do týmu juniorního právníka

Chytrý Honza, jednička na poskytování finančních služeb, hledá do svého týmu nového kolegu či kolegyni na pozici „junior lawyer“. Nabízíme nadstandardní finanční ohodnocení a práci v přátelském a neformálním pracovním prostředí.

 

Chcete se podílet na vytváření nových trendů v oblasti poskytování finančních služeb? Chcete, aby vaše práce byla kreativní? Chcete získat zkušenosti v rámci významné skupiny Rockaway zaměřující se na internetovou ekonomiku? Pak nám pošlete svůj životopis.

shutterstock_507279601

 

Co požadujeme?

  • ukončené právní vzdělání získané na univerzitě v ČR (předchozí právní praxe v advokátní kanceláři nebo v rámci firemního právního týmu je výhodou)
  • orientaci v platném právu, zejména se zaměřením na občanské právo, korporátní právo, pracovní právo a veřejnoprávní regulace (zkušenosti v oblasti regulace finančních trhů a poskytování finančních služeb je výhodou)
  • schopnost samostatně provádět právní rešerše
  • kreativní přístup k řešení právních problémů
  • znalost angličtiny slovem i písmem umožňující profesionální práci v oboru
  • uživatelská znalost práce na počítači a orientace v právních systémech
  • samostatnost, preciznost, zodpovědnost, schopnost organizace práce, flexibilita a asertivita

 

Co nabízíme?

  • nadstandardní finanční ohodnocení
  • možnost získání koncipientské praxe
  • služební notebook a telefon i k osobním účelům, vzdělávání, multisport karta a další benefity
  • zajímavou náplň práce
  •  

  • možnost získání široké právní praxe a zkušeností s poskytováním právních služeb v rychle se rozvíjející společnosti zaměřené na online poskytování služeb, která je součástí skupiny Rockaway Capital
  • přátelské a neformální pracovní prostředí
  • práci v moderních kancelářích na Kavčích horách
  • nástup možný ihned

 

Kontaktní osoba:
Táňa Horvath Čapková
e-mail: tana.capkova@chytryhonza.cz
Office park budova B, Na Hřebenech II 1718/8, 140 00 Praha 4
www.chytryhonza.cz
www.rockawaycapital.com

· · ·

Říj/17

10

Marně sháníte byt v Praze? (Ne)bude líp

V Praze chybí na 1 500 bytů a bohužel ani další čísla Pražanům nehrají do karet. Průměrná cena bytu meziročně roste a aktuálně je na 60 000 korunách za metr čtvereční. A aby toho nebylo málo, v Praze by se mělo do roku 2050 objevit až 430 000 nových obyvatel.
 
Pro představu je to jako do Prahy přesunout všechny obyvatele…Brna 😊. Rezidenti nicméně nepotřebují analýzy na to, aby věděli, že sehnat v Praze kloudný byt za rozumné peníze je čím dál tím složitější. Slušný pravidelný příjem už nestačí. Závod o volné byty vyhrávají ti, kteří mohou zálohu složit okamžitě a mají hypotéku smluvenou ještě před výběrem nemovitosti.
 
Řada lidí proto hledání vzdala nebo odložila na lepší zítřky. Otázkou ale je – skutečně přijdou?

shutterstock_504944551

Nejsou byty ani miliardy

Praha prakticky nestaví nové obecní byty a nepohnula ani s úmornou legislativou, kvůli které stavba bytového domu v metropoli trvá v průměru sedm let. Lépe jsou na tom dokonce i v Polsku a Maďarsku.
 
V Praze by se mělo ročně postavit nejméně   5 000 bytů. To se však zcela jistě nepodaří, když za loňský rok bylo vydáno jen 1 700 stavebních povolení. Město tím netratí jen na sympatiích rezidentů, ale ročně také přichází o miliardy korun.
 
Dokud bude počet zahájených staveb bytů třikrát menší než počet prodaných bytů, nerovnováha, a s ní spojené vysoké ceny, z trhu jen tak nezmizí.

Přijde změna?

Největší naděje jsou vkládány do nového Metropolitního plánu, který má říct kde, jak a co stavět a ukončí tak několikaleté období developerské nejistoty. V očích veřejnosti toho má tento dokument na bedrech mnoho. Ale i kdyby nakonec vše bylo v jeho silách, bude na to potřebovat několik let. Proč?
 
V současné chvíli se finalizuje návrh plánu a zřejmě ještě letos bude předán ke kontrole magistrátním úředníkům. Následovat bude tzv. společné jednáním, někdy v roce 2019 pak veřejné projednávání. A kde se projednává, tam zpravidla bývají připomínky a tam je také nutný čas na jejich zapracování. Další roky pak bude trvat, než se plán vydá, vstoupí v platnost a – co je nejdůležitější – než na něj zareagují stavitelé a trh.
 
Takže má smysl čekat na lepší časy? Vhodná doba na koupi bytu je ta, která je vhodná pro vás. Pokud máte nemovitost, dosáhnete na slušnou hypotéku a především nové vlastní (!) bydlení potřebujete, na lepší dobu nečekejte. Nesnažte se predikovat vývoj trhu – toho nejsou schopni ani realitní profíci.
 
Koneckonců více bytů a lepší ceny nemusí zajistit ani očekávaný Metropolitní plán.

· · · · · ·

Říj/17

5

Stavíme na inovacích. Chytrý Honza hledá finanční poradce s chutí uspět!

Rychle rosteme, proto potřebujeme do kamenných poboček Chytrého Honzy nové finanční specialisty. Pobočky v Olomouci, Praze, Brně, Ústí nad Labem nebo třeba v Českých Budějovicích už nedočkavě čekají na nové talenty.

 

Libujeme si v inovacích, které našim poradcům zefektivňují práci. Obklopujeme se moderními technologiemi, ale preferujeme osobní přístup, na všech úrovních komunikace napříč společností. DNA poboček odráží náš přístup k finančnímu poradenství – otevřenost, srozumitelnost, vřelost a využívání moderních technologií. To jsou atributy, na kterých stojí pobočky Chytrého Honzy.

 

Přidejte se na palubu moderní firmy, která ocení vaše nasazení a kde budou mít vaše nápady vždy zelenou. Máme pobočky po celé České republice, v každé z nich umíme ocenit vaše schopnosti.

uber2Co nabízíme?

 

PŘÍSUN NOVÝCH KLIENTŮ S REÁLNOU POPTÁVKOU

Díky soustavným online i offline marketingovým kampaním přichází na kamenné pobočky Chytrého Honzy klienti, kteří již reálně poptávají určitou finanční službu. Sami dobře víte, že pracovat s člověkem, který má zájem o konkrétní finanční produkt, je mnohem jednodušší.

 

ŠIROKÉ PORTFOLIO PRODUKTŮ

Pobočky Chytrého Honzy jsou místa, která klienti rádi navštěvují pro komplexní servis. Pokud jste například odborník na pojištění, můžete klientovi, mimo životní pojištění, sjednat rovnou online i pojištění majetku nebo cestovní pojištění. Získáte vyšší provizi a klienti se k vám budou rádi vracet s další poptávkou po finančních službách. Stálý klient = stálý příjem pro vás.

 
 
OSOBNÍ PŘÍSTUP A PRACOVNÍ PROSTŘEDÍ

Prostředí poboček je příjemně domácké – pro vás i pro klienta. Žádná sterilita, žádná bariéra mezi vámi a klientem. Přetrvávající start-upovský duch je zárukou, že každý váš nápad dostane šanci. Nelibujeme si ve zbytečných formalitách. Preferujeme osobní přístup na všech úrovních komunikace. Proto máte možnost kdykoli kontaktovat našeho CEO Jiřího Patáka.

 
ŠPIČKOVÉ ONLINE NÁSTROJE

I konkurence nám závidí online sjednávání neživotního pojištění, například majetku, cestovního pojištění nebo hypoteční kalkulačku. Jednoduchost, přehlednost a hlavně rychlost, to jsou poznávací znaky online nástrojů, které můžete denně využívat.

 

SILNÝ BRAND V ZÁDECH

Chytrý Honza patří pod investiční společnosti Rockaway (“tátu” ostřílených firem jako jsou např. Mall.cz, Heureka nebo Invia). Jsme inovátorská jednička – baví nás neotřelé nápady a díky tomu jsme vždy o krok před konkurencí. Nově příchozím specialistům věnujeme maximální pozornost. K dispozici je vám náš tým podpory, metodici, vlastní IT a právní oddělení a nově i Vzdělávací akademie.

Máte chuť přidat se k společnosti, kde jsou i finance zábava?

Uvítáme středoškolské vzdělání a alespoň dva roky praxe v oboru. Na lokalitě nezáleží. Pobočky Chytrého Honzy máme po celé České republice.
 
Zapojte se do revoluce finančních služeb. Stačí vyplnit jednoduchý formulář níže a my se vám ozveme. Těšíme se na viděnou na jedné z chytrých poboček!

 

Vaše jméno a příjmení (vyžadováno)

 

Váš email (vyžadováno)

 

Vaše tel. číslo (vyžadováno)

 

Město, ve kterém chcete působit (vyžadováno)

 

Obor, ve kterém působíte. (vyžadováno)

 

Zeptejte se nás na cokoli, co vás zajímá.

 

Chcete nám poslat vaše CV nebo portfolio? (nepovinné)

 

· · · ·

Zář/17

24

Osobní setkání s Karolínou Plíškovou? Známe výherce soutěže s Ace Queen!

Dva tucty šťastlivců budou mít životní vzpomínku nebo památku na současnou královnu českého i světového tenisu – Karolínu Plíškovou. Fanoušci, kteří ji během konání nedávného US Open podpořili svým vzkazem na acequeen.cz, se dostali do slosování soutěže s Chytrým Honzou o hodnotné ceny. Od podepsaných tenisových míčků přes raketu a dres až po – podržte se – osobní setkání s Karolínou!
 
A s Karolínou na kus řeči usedne… (virbl)… Radek Zatloukal s veršovaným vzkazem Odříkání, talent, dřina, Česko, Louny, Karolína! Splnila si velký sen, Kája válí v tenise. Žijem jenom jedním heslem: je to tady, bude grandslam! Přejem štěstí převelice na betonech v Americe. Pro královnou srdce plesa, makej, Kájo, davej esa! Ať celý svět oči pouli, KÁJA TOČÍ ZEMĚKOULÍ !!!!”.
 
Karolíny autentický dres s podpisem vyhrál uživatel jménem ZISKY, podepsanou raketu otestuje A. Hlušička a boty naší největší tenisové hvězdy obuje Eva Nosková. Dalších dvacet šťastlivců si rozdělí podepsané tenisové míčky a cestovní pojištění na celý rok zdarma, který do soutěže daroval Chytrý Honza. Všem výhercům gratulujeme a soutěžícím děkujeme za účast a podporu!

 
Ace Queen

Vítězům přitom stačilo zanechat vzkaz, přání či pozdrav na stránkách Ace Queen, a to po celou dobu trvání amerického Grand Slamu v New Yorku. Všech přes 650 fanoušků pak bylo automaticky zařazeno do losování o věcné ceny.
 
Ovšem nejen naši výherci mají ze spolupráce Karolíny a Chytrého Honzy radost. Za každé eso, které na US Open naše jednička soupeřce uštědřila, věnovala Karolína s Chytrým Honzou každý 100 euro Klinice dětské hematologie a onkologie v pražské Fakultní nemocnici Motol. A krásných 33 es tak dětem přineslo 6600 Euro, tedy přes 170 tisíc korun! Karolína šek předá zástupcům nemocnice osobně při nejbližší příležitosti.

Vítězové soutěže s Karolínou Plíškovou a Chytrým Honzou

Osobní setkání s Karolínou v Praze vyhrává:

Radek Zatloukal

Tenisová raketa s podpisem:

A.HLUŠIČKA

Podepsaný dres Karolíny:

ZISKY

Karolínou podepsané boty:

Ing. Eva Nosková

Tenisové míčky s podpisem:

Plichta

Honza (honza.coufal@)

David Štindl

Jaroslav Kvasnička

Lucie (luluza@)

Jaroslav Melichar

Petr Hřebačka

Milena Čermáková

Karel (Graaf@)

Michal Štěpánek

Cestovní pojištění od Chytrého Honzy:

Marie (mar.tomiczkova@)

Ota (otazoubek@)

Lucie Žulevičová

Vladimír.Hanzík

Roman Zigo

Jaroslav Fesl

Pavel Šmíd

David Pánek

Jaroslava (Yarina1@)

Milan (mildatotek@)
 

Ohledně způsobu a termínu předání cen budou výherci včas informováni emailem.

· · · · ·

Zář/17

18

Byt či ne byt aneb v bydlení štěstí přeje rozhodným

Pořízení nového bydlení – emočně, časově, finančně a administrativně náročné období. Ale co naplat, “rodina se dusí”. Koupě bytu či domu je velká investice a člověk by za několik milionů nerad šlápl vedle. A tak porovnává, váhá mezi několika nabídkami a hledá dokonalý domov.

Nové bydlení

Ovšem čas běží. Realitní makléři dnes na jeden byt evidují i desítky lidí a kdo nemá po ruce v kapse pohotovostní hypotéku a neumí se rychle rozhodnout, ten vysněný byt možná najde, ale vlastnit ho nikdy nebude.

Takže co kupující nejčastěji staví na pomyslné misky realitních vah?

 

Byt před nebo po rekonstrukci?
(vítěz: nerekonstruovaný byt)
Krásné podlahy, nová výmalba, kuchyň jako z alabastru. Nejeden nakupující je v mžiku rozhodnut. Ale pozor, “rekonstruovaný” v popisku inzerátu neznamená, že dalších deset let budete bez starostí. Kvalita zpracování a materiálů mohla být zvolena právě kvůli vidině vyššího výnosu při prodeji. Nenechte se utáhnout na udičku kosmetických úprav.

 

O chlup tedy vítězí starší, ale levnější byt, který si na vlastní náklady zrekonstruujete sami a podle svých představ. Bude to drahé, zdlouhavé a náročné, ale budete mít rozpočet, styl i kvalitu pod kontrolou.

 

Do patra nebo v přízemí?
(remíza)
Mnoho lidí byty v přízemí a priori odmítá, aniž by si uvědomili jejich výhody. Rodiny s dětmi třeba ocení kočárkárnu na dosah i to, že křepčící ratolesti neruší sousedy v nižších patrech. A výhled do zelené předzahrádky a ulice leckdy předčí pohled z pátého patra na les paneláků. A že se byty v přízemí častěji vykrádají? Přes okna a balkon ano. Zloději mají ale neméně rádi i byty ve vyšších patrech, kde je menší šance, že je při jejich “práci” někdo vyruší.

 

Metráž vs dispozice
(vítěz: dispozice)
U velkých bytů si naopak lidé neuvědomují jejich nevýhody. Vysoká cena, úklid, spotřeba energií i tendence velký prostor zaplnit, aby vypadal útulněji. Na prvním místě vždy hodnoťte dispoziční řešení. Bez velké koupelny se obejdete, ale bez úložných prostor, ideálně komory a šatny, nikoliv.

Pokud tedy disponujete jen pár příslovečnými švestkami a velkou rodinu neplánujete, možná ještě hypotéku na ten 120 metrový loft zvažte.

 

Cena vs lokalita
(vítěz: lokalita)
Ano, argument peněz často vítězí, nikomu se nechce platit víc než je nutné. Pamatujte, že s kupní smlouvou nekupujete jen byt, ale obrazně řečeno i jeho okolí. Těch několik uspořených tisíc byste pak ještě rádi vyměnili za kousek zeleně, poštu, obchod nebo MHD v okolí, případně za bezpečnější čtvrť.

 

Intuice vs investice
(remíza)
Žádné z čistě pragmatických doporučení výše neznamená, že dáte vale své intuici, prvnímu dojmu a instinktu. Před koupí se ale oprostěte od všech emocí a zhodnoťte byt očima investora. Ano, v novém domě chcete žít s rodinou a hypotékou šťastně až na věky. Nikdy ale nevíte, kdy se bude hodit, že jste jednoduše “dobře koupili”.

· · · ·

Novější články

Starší články