Jak postupovat, když se na dovolené něco stane

Dovolená se blíží, myšlenkami už se koupete v moři nebo si užíváte místo, které jste vždy chtěli navštívit. Během tří letních měsíců nahlásí Češi téměř 60 procent všech pojistných událostí ze zahraničí. Je třeba mít na paměti, že kartička zdravotní pojišťovny ani pojištění na platební kartě nikoho adekvátně neochrání.
 
Mnozí Češi stále spoléhají jen na pojištění na platební kartě nebo na Evropský průkaz zdravotního pojištění. Jako občané ČR sice máme ve většině států Evropy nárok na zdravotnické služby, avšak toto pojištění nezahrnuje asistenční služby, nepokrývá spoluúčast, poplatky, nákup léků nebo stomatologická ošetření a další náklady. Navíc platí jen ve státem provozovaných zařízeních.
 
Pojištění obsažené v platebních kartách může mít zase omezené limity pojistného plnění, které mohou být nedostačující. Zvlášť při cestě mimo Evropu by měl být limit rozhodně vyšší než 1,5 mil. korun.
 
Podíl lidí, kteří do zahraničí jedou bez adekvátního cestovního pojištění, se bohužel zvyšuje. Jak vyplynulo z průzkumu agentury NMS pro ERV Evropskou pojišťovnu, cestovní pojištění si na hlavní dovolenou vůbec nesjedná  17 procent Čechů.
 
Pokud chcete dovolenou prožít opravdu v pohodě a míříte přitom za hranice, vyplatí se před odjezdem uzavřít cestovní pojištění.

 
 
 
 

Pojištění je třeba přizpůsobit

Pojištění by mělo být vždy přizpůsobeno tomu, kam jedete a co konkrétně hodláte dělat – zdali máte v plánu sportovat, nebo hodláte jen ležet na pláži.
 
Češi pro letní dovolenou nadále nejčastěji volí Chorvatsko. Stabilní zájem si drží také Itálie či Španělsko a roste poptávka po Řecku, Černé Hoře či Egyptě. Pojistné škody jsou pak podle statistik nejvíce hlášeny z Egypta, následuje Řecko a Turecko.
 
Mezi nejčastější pojistné události hlášené ze zahraničí patří úrazy, stomatologická péče a zažívací potíže. K dalším běžným problémům českých turistů se řadí úpaly, kožní problémy nebo alergie. A pozor byste si neměli dát jen na nemoci a úrazy, ale i na zloděje a další rizika.

Když už se něco stane

Povězme si nyní, jak postupovat, pokud v zahraničí potřebujete lékařskou pomoc a máte sjednané cestovní pojištění. V případě úrazu nebo nemoci v zahraničí co nejdříve kontaktujte asistenční službu pojišťovny, která je v českém jazyce k dispozici 24 hodin denně.
 
Operátor asistenční služby vám pak vyhledá nejbližší vhodné zdravotnické zařízení. Pojišťovna zařízení poskytne garanci platby, abyste nemuseli za zdravotnické ošetření na místě nic doplácet. Pokud bude přece třeba uhradit některé poplatky v hotovosti, pečlivě si uschovejte všechny doklady a lékařské zprávy.
 
Jestliže bude situace vážnější, pojišťovna v případě potřeby zorganizuje váš návrat do ČR.

Cestovní pojištění online

Jaké jsou výhody sjednání cestovního pojištění online? S vylepšeným srovnávačem Chytrého Honzy sjednáte vybrané pojištění okamžitě online, zaplatíte a můžete ihned vyrazit. Pojištění můžete v klidu uzavřít i v den odjezdu a smlouvu plus asistenční kartičku dostanete obratem na e-mail.