Úrazové pojištění: kdy můžete žádat zálohu na pojistné plnění

Od úrazového pojištění pojištěnec oprávněně očekává, že mu výrazně pomůže zlepšit finanční situaci v případě vážného úrazu, který zanechá trvalé následky na jeho zdraví. Přesto není samozřejmé, že bude mít pojištěnec automaticky nárok na pojistné plnění ve výši, kterou si představuje. Důležitou roli totiž hrají konkrétní podmínky jednotlivých pojišťoven ohledně toho, za jak dlouhou dobu lze dané zranění považovat za „ustálené“ a pojišťovna (jmenovitě její lékař) může s konečnou platností posoudit rozsah následků úrazu. Právě od toho se odvíjí suma, kterou vám pojišťovna nakonec vyplatí. Pokud se celý proces „táhne“, máte ale přecejen aspoň jeden nástroj, který můžete vůči pojišťovně použít. Pojišťovna je totiž povinna uzavřít šetření pojistné události do 3 měsíců, jinak vám musí vyplatit „přiměřenou“ zálohu na pojistné plnění. Musíte však o ni sami iniciativně požádat. Další informace si můžete přečíst např. zde: http://finance.idnes.cz/pojisteni-urazu-jak-si-ohlidat-plneni-z-urazove-pojistky-pmm-/poj.aspx?c=A130321_173026_poj_zuk