• Funkční cookies

  • Cookies pro sociální média a reklamy

Jak jsme na tom s cestovním pojištěním? /PRŮZKUM/

16. 2. 2012

V lednu proběhl internetem průzkum jisté A. Peruthové* na téma cestovní pojištění. Tato sonda do chování nás – lidí vyjíždějících do zahraničí přinesla velmi zajímavé údaje. Pojďme si je přiblížit.

Celý průzkum se odehrával na internetu, skupina respondentů se tak rekrutuje ze sta procent z uživatelů internetu (email, facebook, google, …).

Ač se drtivá většina účastníků průzkumu vyjádřila, že si cestovní pojištění pořizují (94,34 % ), jen 22 % procent z nich využívá sjednání přes internet. Stále vede zřizování pojištění na pobočce pojišťovny, které je samozřejmě většinou dražší než to internetové. Trend stále konzervativního přístupu k pojištění potvrzuje i důvod preference konkrétní pojišťovny – dostupnost pobočky (36 % ). Cena je až na čtvrtém místě se čtyřiadvaceti procenty.

Produktově se účastníci průzkumu ve většině orientují na klasické pojištění léčebných výloh (70 % ), následované úrazovým pojištěním. Většina pojistek také neobsahuje připojištění sportů (84 % ), z čehož vyplývá, že lidé buď při dovolené aktivně nesportují (čemuž se mi nechce moc věřit nebo riskují zranění bez dostatečného krytí).

U otázky pátrající po tom, jestli uživatelé koukají na cenu před sjednáním pojistky výzkum uvádí, že až 42 % respondentů toto kritérium před vstupem na pobočku nezajímá. Samotný průběh pojištění, ale lidé hodnotí většinou kladně – zejména u vyřizování škodní události (spokojenost – 82 % ).

Samotný průzkum ukázal stále slabá místa v informovanosti klientů pojišťoven, kteří stále neumí vybírat kvalitou odpovídající produkt jejich typu cesty. Zajímavostí zůstává, že klienti nehledí na cenu jako na hlavní kritérium pojistky – zřejmě nedůvěřují „podezřele levným“ pojistkám. V těchto ohledech může všem uživatelům přinést bonus srovnání přes internet, které umí jednotlivé pojistky nejen srovnat dle nejrůznějších kritérií, ale i přímo sjednat bez toho, aniž by uživatel opustil místnost s počítačem a to vše v řádu několik málo minut.

—————–

*) Peruthová, A. – Cestovní pojištění (výsledky průzkumu), 2012

V souvislosti s článkem by vás mohlo zajímat

Srovnání nabídek cestovního pojištění
Jezdit do hor bez pojištění se nevyplácí

Související články

3. 2. 2019

Platba na internetu: Jaké máte možnosti?

Víte, že platit v e-shopu můžete dnes zdarma klidně až 14 dnů po převzetí zboží? Zjistěte jak →