Nahlaste pojistnou událost: bez chyb
28. 06. 2019

Nahlaste pojistnou událost: bez chyb

Řešení pojistné události s pojišťovnou není náročné a samy pojišťovny se snaží klientům situaci zjednodušit a běžně umožňují on-line nahlašování. Komplikují si to ovšem sami pojištěnci tím, že něco nahlásí chybně, nedodají odpovídající dokumenty, nebo jednoduše nemají pojištěné riziko, ke kterému vznikla škodní událost. Pojďme se tomu při nahlašování pojistné události společně vyhnout.

Jaký zvolit postup?

Při podezření ze spáchání trestného činu (např. vandalismus, krádež, loupež) volejte policii a nechte si vystavit protokol,

  • Při požáru si zajistěte protokol od hasičů,
  • zachraňte, co ještě zachránit jde, a zajistěte, aby už nevznikaly další škody,
  • vzniklou škodu si zdokumentujte (vyfotografujte poškozené věci včetně detailů poškození),
  • vytvořte si seznam zničených věcí,
  • odhadněte jejich cenu i stáří, případně si zajistěte doklady o nákupu, odhadněte celkovou škodu,
  • co nejdříve nahlaste pojistnou událost pojišťovně.
I drobná porucha vám může na nějakou dobu převrátit život naruby.

Víte, že…

Krádež a loupež není totéž. Loupež je spojená s násilím, nebo pohrůžkou násilí, proti jinému člověku. Krádež (nebo také odcizení) je bez násilí proti člověku.

V klidu si prostudujte, na co se pojištění vztahuje a jakou máte spoluúčast. S celkovou opravou majetku a vyklízením počkejte a začněte až podle pokynů pojišťovny. Kontaktní údaje a postup hlášení škodní události najdete ve smlouvě případně na kartičce k pojištění.

Víte, že…

Škodní událost řešte před kontaktováním pojišťovny u svého poradce nebo zprostředkovatele, který ví, jak funguje likvidace. Poradí vám, jak pojistnou událost formulovat a jak ji správně popsat, aby byla proplacena. To platí samozřejmě i pokud jste si sjednali pojištění přes ChytryHonza.cz. Pokud jste pojištění kupovali přímo u pojišťovny, je nejlepší pojistnou událost řešit přes asistenční službu.

Pro písemné nahlášení škodní události neexistuje jednotný vzor. Každá pojišťovna má vlastní formulář, který se musí vyplnit. Pro snadnější dohledání potřebného hlášení jsme pro vás připravili následující přehled:

Pojišťovna a hlavní stránka s řešením škodNahlášení pojistné události přes webový formulářTelefonické hlášení škodní událostiNahlášení pojistné události poštou
Kooperativa – rozcestník řešení škodon-line hlášení škod+420 957 105 105písemně zaslat formulář na adresu Centra zákaznické podpory (Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group Brněnská 634 664 42 Modřice)
ČSOB – rozcestníkon-line formulář hlášení škodklientská linka +420 466 100 777, dále volba 1aktuální formulář zašlete na pojistneudalosti@csobpoj.cz nebo ČSOB Pojišťovna, a. s., člen holdingu ČSOB, Masarykovo nám. 1458, 530 02 Pardubice
Allianz – rozcestníkon-line formulář+420 241 170 000vyberte správný formulář pro nahlášení pojistné události a zašlete jej na Allianz pojišťovna, a. s., Ke Štvanici 656/3, 186 00 Praha 8
Generali – rozcestník všech událostíon-line formuláře+420 244 188 188 
Axa – rozcestník hlášení pojistných událostíonline je možné hlásit jen události z životního a úrazového pojištění+420 292 292 292, volba číslo 5 
Uniqa – rozcestníkon-line hlášení pojistné události+420 488 125 125likvidace.majetek@uniqa.cz nebo vytištěný formulář pošlete na adresu UNIQA pojišťovna, Evropská 136, 160 12 Praha 6
ČPP – rozcestníkon-line hlášení škod z pojištění majetku a odpovědnosti+420 957 444 555odešlete formulář škodní události na kontaktní adresu Pobřežní 665/23, Karlín, Praha 8, 186 00

Nahlásit pojistnou událost můžete také osobně (nebo váš zástupce na základě plné moci) na kterékoliv pobočce vaší pojišťovny.

Co mít při ruce při hlášení pojistné události pojišťovně?

Pro nahlášení škody si připravte

  • číslo pojistné smlouvy,
  • místo, datum a čas vzniku škody,
  • příčinu škody (popis průběhu škodního děje),
  • identifikační údaje pojištěného a poškozeného (datum narození, jméno, bydliště / u firmy název, IČ),
  • kontaktní údaje případných svědků,
  • předpokládanou výši škody.

Vždy při hlášení pojistné události uvádějte pravdu. Pojišťovny dnes umí snadno odhalit pokus o pojistný podvod.

Pojistnou událost nahlaste “bez zbytečného odkladu”, tedy nejlépe bezprostředně po jejím vzniku. Lhůta pro nahlášení pojistné události je 30 dnů od okamžiku zjištění škody.

Víte, že…

Pojišťovny si některé perličky z hlášení pojistných událostí zaznamenávají “bokem” a někdy je dávají také k dobru na svém webu.

U pojišťovny Uniqa se dočtete o této formulaci pojistné události: „Osobně nechápu, proč pan starosta šel dál do zahrady, místo aby zůstal u vrátek a počkal na nás. Náš Cézar na něj vrčel a celkově dával najevo, že to nepůjde hladce. On je fakt čitelný pes. Podle mě udělal všechno, aby následné škodě předešel.“

U Allianz se v roce 2018 objevilo toto hlášení pojistné události: “Dobrý den, já bych chtěl nahlásit, že jsem úplně blbej. Byl jsem na dovolené a nenapadlo mě nic lepšího než vylovit malou chobotničku a donést si ji do apartmánu. Dopadlo to tak, že musím hradit výmalbu celého pokoje, protože „chobotnička vystříkla indigo na stěny.”

VyplňteVyberteVyřešeno!