Životní pojištění: jak správně vybrat finančního poradce
01. 03. 2016

Životní pojištění: jak správně vybrat finančního poradce

Životní pojištění není zrovna ten nejjednodušší produkt. Existuje mnoho různých připojištění a variant nastavení smlouvy.

Jak se při sjednání pojistky vyvarovat chyb? Přemýšlet. A najít dobrého finančního poradce. Jak se takový pozná?

V současných produktech je možné pojistit celou řadu rizik. Jak ale poznat ta správná a neplatit zbytečně vysokou částku za něco, co nemusí být důležité? Řešením může být zkušený a férový poradce.

Proč si pořídit životní pojištění

Pořídit si životní pojištění je správná věc v případě, že člověk přesně ví, co kupuje. Pojištěn by měl být vždy ten, kdo zajišťuje výživu rodiny. Hlavním smyslem pojištění je krytí rizika smrti a invalidity. Kdo chce spořit a tvořit si finanční polštář, ať se radši poohlédne jinde.

Na finanční poradce se lidé často obrací právě ohledně životního pojištění. Podobně jako v jiných oborech i zde existují ti dobří a ti horší. Jak tedy může laik rozeznat zkušeného člověka, který věci rozumí a dobře poradí, od toho, který ve finančnictví jen tápe, ale za profesionála se vydává?

Jak poznat dobrého poradce

Nikdo by neměl podceňovat první dojem, který z finančního poradce má. Když člověku z nějakého důvodu nesedí, je lepší si vybrat jiného. Poradce je vhodné si ověřit – např. kontaktováním centrální společnosti. Dále je dobré si získat jeho reference. Otázka zní: Hovoří za něj výsledky jeho práce?

Dobrý finanční poradce na první schůzce nic neprodává. Nejde mu o rychlý zisk, ale o spokojenost klienta, která je postavená na dlouhodobé spolupráci. Za prvotní krok považuje získání co nejvíce informací. O finanční situaci, životním stylu, zdraví, rodinné anamnéze a očekáváních klienta. Teprve na další setkání připraví konkrétní návrhy řešení.

Pojistka nemá krýt klienta před všemi potenciálními problémy. Kvalitní poradce vysvětlí, jaká rizika jsou důležitá a jaká tolik ne. Primárně však nabízí klientovi krytí vážných životních situací, jako jsou rizika úmrtí, invalidita, vážná onemocnění, úrazy a jejich dlouhodobé či trvalé následky. Na část krátkodobých problémů doporučí spíše tvořit finanční rezervu, případně se po určitou dobu uskromnit.

Jelikož primárním cílem životního pojištění je krytí rizik, finanční poradce nikoho nepřemlouvá k uzavření investičního životního pojištění. Existují jiné možnosti, s nimiž klient zhodnotí své peníze lépe a levněji, protože ušetří hlavně na poplatcích.

Na dalším setkání by měl poradce předložit několik variant pojištění, ze kterých si klient může vybrat. Seznámí klienta s podrobnostmi jednotlivých variant, která rizika kryjí a za kolik, plus co je případně ve výlukách.

Dobrý poradce prostě nejdříve naslouchá a pak radí. Neprodává. Finanční služby poskytuje svému klientovi podle jeho potřeb a z dlouhodobého hlediska.

VyplňteVyberteVyřešeno!