Více než polovina Čechů má svoji nemovitost pojištěnou. V naprosté většině případů by ale z finančního plnění od pojišťovny byli velmi zklamaní. Češi totiž fatálně podceňují problém takzvaného podpojištění, uvádí Marta Surá, rodinná finanční poradkyně z broker poolu Chytrý Honza.
03. 03. 2023 Dnešní pojišťovny si mnohem detailněji ověřují zdraví svých klientů. Současně více nabádají k aktivnímu pohybu.“Propojení zdraví a ekonomiky je často zmiňované téma. V současnosti je patrné, že pojišťovny jdou stále více vstříc preventivním opatřením, tedy aby se jejich klienti preventivně udržovali v dobré fyzické kondici,” říká Matěj Čermák, ředitel produktového oddělení brokerpoolu Chytrý Honza.
„Po Covidu se klienti začali mnohem více zajímat o analytická data, které jsme jim začali poskytovat. Na prvním místě je dnes produkt, poskytovatel je až sekundární. To ocení menší hráči na trhu pojišťoven.” říká Marek Slouk, obchodní ředitel z broker poolu Chytrý Honza, který porovnává sjednává 180 produktů od 75 institucí.
Probíhající pandemie covidu-19 urychlila investice do informačních technologií i v odvětví zprostředkování finančních služeb, říká v rozhovoru pro HN Jiří Havrlant, výkonný ředitel společností ChytrýHonza. Ta patří mezi nejvýznamnější hráče v oblasti zprostředkování pojištění, hypoték či investic. Jen za minulý rok obsloužila přes 40 tisíc klientů.
Hospodářské noviny uspořádaly v rámci soutěže Nejlepší pojišťovna, jejímž partnerem je skupina DRFG, debatu o dopadech pandemie na české bankovnictví a pojišťovnictví. O změnách v sektoru pojišťovnictví diskutovali Martin Diviš, generální ředitel Kooperativy, Jaroslav Desperát z České podnikatelské pojišťovny, Jiří Doubravský, provozní ředitel Generali, Jakub Strnad z Pillow pojišťovny a Jiří Havrlant, generální ředitel Chytrého Honzy ze skupiny DRFG.
Pojišťovny v nabídce svých produktů myslí nejen na dospělé klienty, ale i na ty nejmenší. Rodiče poptávají například úrazová pojištění, a to zejména v době letních prázdnin a při blížícím se začátku školního roku, kdy děti začnou navštěvovat různé zájmové i tělovýchovné kroužky a sportovní pobyty. Jak se ale v nabídce pojišťoven zorientovat a vybrat ten pravý produkt? Radí finanční poradci ze společnosti Finovo.
Rozhovor se specialistkou na pojistné produkty Zdeňkou Hrdou z poradenské společnosti Finovo. O tom, na co se u životního pojištění zaměřit v době “pokoronavirové”.
Jak zkrotit rodinný rozpočet a ušetřit peníze je aktuální otázka pro mnoho (nejen) českých rodin. Podívejte se s námi na šest cenných rad, jak ušetřit v domácnosti, jak optimalizovat pojistné smlouvy a jak hospodařit, když jste na mateřské dovolené. A nezapomněli jsme ani na ty, kterým už různé úvěry a dluhy přerůstají přes hlavu.
Současná výjimečná situace kvůli šíření koronaviru si daň vybírá nejen na našem zdraví, rodinných vztazích, ale samozřejmě i na rodinném rozpočtu. Podle Zdeňky Hrdé (Finovo), která se specializuje na pojistné finanční produkty, lze proto každému doporučit následující: “pokud již nyní víte, že se dostanete do finančních potíží, neotálejte a řešte to co nejdříve, minimálně své případné obavy konzultujte s finančním poradcem.”